Mina svaga sidor

Jag har inte jättebra självförtroende, men det har blivit mycket bättre.
Ju mer utmaningar desto bättre så är det absolut.
Blir stark när jag klarar saker.

Jag är mest rädd för att göra fel och på något sett förlora om jag gör det.
Tycker att det är jobbigt och svårt att prata framför klassen och inför andra människor överhuvudtaget, brukar bli generad och sådär.

Har två hästar som jag tycker massa om. Det gör jag verkligen och jag älskar att vara med dem.
Jag har utvecklats massa i min ridning men det händer att jag blir osäker. Ganska ofta.
Om jag trillar av till exempel. Det tar en stund innan jag är stark och kan köra på igen.

Sen har vi teatern med. Det är viktigt för mig, men jag vågar inte ge 1000. (Jag var inte med i år. Men ska nog vara med nästa år. Jag saknar det verkligen.)
Problemet är att jag är rädd för vad andra ska tycka osv. Men jag vet att det är något att jobba bort.

Musiken och framförallt sången är också väldigt viktig för mig. Jag mår bra av det.
Jag vill sjunga och vill uppträda. Men även där så är jag lite feg.
Rädd för vad andra ska tycka och tänka.
Rädd för att förlora om jag gör fel.
Fast ju mer jag tränar på att uppträda och sjunga inför andra blir jag starkare och säkrare på vad det betyder för mig.
Många säger att jag är duktig och det känns såklart jättebra.

Sen är jag ganska mörkrädd med. Vilket är lite problem i stallet ibland.
Det har blivit mycket bättre det med, fast finns kvar.
Kan inte se läskiga filmer heller, då kan jag inte sova sen. Det är såklart inget jag måste göra. Men ändå något jag vill kunna göra.

Vad det här med att jag är rädd för att förlora och rädd för att göra fel beror på vet jag inte riktigt.
Visst har det hänt väldigt mycket i mitt liv, positivt och negativt. Men det negativa känns snarare som om det stärkt mig på något sett. Det är något att jobba på.

Kommentarer
Postat av: Nicklas

Många kloka tankar har du fått in i detta inlägg, Linn!! Jag håller helt och fullt med dig!

Jobba på med dina rädslor, tänj gränsen för vad du tror att du kan klara!! Visst, man går på nitar ibland, man gör fel och så, men det gör väl inget. Så länge man lär sig av sina fel så är det bara att köra på, tycker jag! Med andra ord, var inte så rädd för att göra fel!

I slutändan så är du en starkare person, ska du se, för då har du samlat på dig en hel hoper med erfarenheter som du inte hade fått om du inte vågat testa..

2011-01-02 @ 00:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0