Som jag vill vara

Dagen har varit bra tycker jag.
Vaknade runt elva och skulle egentligen jobba. Men det var riktigt dåligt väder så det var ingen idé.
Åkte till stallet lite tidigare istället. Blev att skritta en sväng först med Moa och Sabina. Helt plötsligt kom det en älg galopperandes bakom mig och Midde. Snacka om att vi blev rädda, allihopa. Greps av lite panik och visste inte vad vi skulle göra. Det var bara Midde av hästarna som såg älgen, som tur var. Han var rätt lugn ändå. Vi stod stilla och pratade extra högt för att älgen skulle dra. Hehe, eller ropade på hjälp gjorde vi rättare sagt.
Vi red vidare sen och det gick bra. Tränade lite dressyr och markarbete i paddocken sen.
Midde var riktigt duktig. Han lyssnade bra och blev bara stark lite då och då.
Förvänd galopp tränade jag lite med och han var duktig :) Min lilla pojke!
Sen blev det massa fix i stallet och efter det så åkte vi hem igen.
Sprang runt golfbanan när jag kom hem tillsammans med Moa.
Nu ska jag ut och gå en sväng tror jag.

Puss hej!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0