Min oslipade diamant.

Hur gick tävlingen?
Det var rätt läskga hinder och Tigriz tyckte att banan var ganska farlig. Så hon hoppade lite på sidan och sådär. Jag struntade i det och kom i ett jättebra tempo till första hindret, vilket hon hoppade utan prebllem. Andra hindret gick med bra. Sen skulle jag rida förbi kortsidan vilket Tigge tyckte var jätteläskigt. Det
blev en jättekonstig sväng men hon fixade det hindret med. När det blev så gjorde jag felet att inte trycka igång galoppen ordentligt igen och nösta hinder som solen blänkte på tyckte hon var läskigt, så hon sprang förbi det. Jag kom på det igen och det gick bra. Resten av banan gick med okej, tyvärr en rivning på näst sista hindret.
Men det gör inte mig någonting de felen som jag fick. Jag är jättenöjd med både min och Tigriz prestation och det var bara vår andra tävling. På så kort tid har vi utvecklas något enormt. Jag är jätteglad! Känner verkligen att jag har så himla roligt på hennes rygg när jag tävlar och den känslan är den viktigaste.

Nästa tävling blir på ÅRK och då jäklar, då ska jag runt felfritt :D Hihi. Vet nu hur jag ska rida henne och hoppas att det går jättebra.
Jag ska även träna lite för Mikael Carlstedt nu under hösten och det känns toppen. Har ju faktiskt inte tränat för någon tränare mer än hemma nu på Tigriz. Kan vara roligt att få lite tips av nya. Har ridit för Micke på Netty och han är så himla bra!

Jag har fått mycket mer tävlingskänsla nu och det är så roligt! Vill bara tävla mer och mer. Världens bästa häst. Vi ska bli så bra tillsammans <3

Bilder kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0